Оскарження реєстраційної дії до антирейдерської колегії МЮУ.

Оскарження реєстраційної дії до антирейдерської колегії МЮУ.

Оскарження реєстраційної дії до антирейдерської колегії МЮУ.

СКАРГА ПРО ВИЗНАННЯ ПРОТИПРАВНОЮ ТА СКАСУВАННЯ РЕЄСТРАЦІЙНОЇ ДІЇ ЩОДО ЮРИДИЧНОЇ ОСОБИ.

Учасник чи керівник юридичної особи, щодо якої здійснено реєстраційні дії з внесення чи зміни відомостей в Єдиному державному реєстрі, може оскаржити їх до колегії з розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора Міністерства юстиції України.

Для належного обґрунтування скарги слід отримати і вивчити документи, на підставі яких вчинено оскаржувані реєстраційні дії.

Копії можуть бути отримані з документів, які містяться в паперовій формі в реєстраційній справі підприємства.

Відомості про номер, дату реєстраційної дії та державного реєстратора, який її вчинив, отримують із витягу з Єдиного державного реєстру.

Можуть бути оскаржені реєстраційні дії, зокрема, «зміна складу засновників (учасників) або зміна відомостей про засновників (учасників) юридичної особи», «зміна керівника або відомостей про керівника юридичної особи», «зміни до установчих документів, які не пов'язані з внесенням змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в ЄДР».

ПРОТИПРАВНІСТЬ РЕЄСТРАЦІЙНОЇ ДІЇ.

Реєстраційна дія є протиправною, зокрема, на підставі наступного.

1.1. Особа не складала і не виконувала підпису в заяві по формі 2, не заповнювала і не подавала цієї заяви державному реєстраторові чи через фронт-офіс.

Підписи, проставлені внизу сторінок заяви по формі 2 та опису документів, що подаються для проведення державної реєстрації, з зазначенням її як підписанта, виконані не нею, а є підробленими.

Вчинення реєстраційної дії за заявою, яку особа не підписувала і не подавала державній реєстраторці чи через фронт-офіс, суперечить ч.ч. 1,2,4 ст. 14 Закону «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», за якими:

документи для державної реєстрації у паперовій формі подаються особисто заявником або поштовим відправленням;

якщо документи подаються у паперовій формі, заявник пред’являє паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу, передбачений Законом "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус";

документи в паперовій формі приймаються за описом, примірник якого в день їх надходження видається заявнику з відміткою про дату їх отримання та кодом доступу в той спосіб, відповідно до якого були подані документи.

Вчинення реєстраційної дії за відсутності заявника суперечить також п. 5 ч. 1 ст. 15 вказаного Закону, за яким заява про державну реєстрацію підписується заявником.

Вчинення реєстраційної дії за заявою, яку я не підписував і не подавав заявник державному реєстраторові чи через фронт-офіс, суперечить також «Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань…», затвердженому Наказом Міністерства юстиції України від 09.02.2016 №359/5, за яким:

заява про державну реєстрацію - документ установленого Мінюстом зразка, який підтверджує волевиявлення особи щодо внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру (п. 2 розд. І);

державна реєстрація проводиться на підставі документів, поданих заявником, шляхом звернення до суб’єкта державної реєстрації, нотаріуса;

у паперовій формі заява та документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням;

заява про державну реєстрацію підписується заявником (п. 1 розд. ІІ);

під час прийняття у паперовій формі документів для державної реєстрації, що подаються особисто заявником, державний реєстратор, уповноважена особа суб’єкта державної реєстрації встановлюють особу заявника за документом, що посвідчує таку особу, передбаченим Законом України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» (п. 5 розд. ІІ).

1.2. Відомості, зазначені в заяві по формі 2, суперечать відомостям, зазначеним у акті приймання-передачі частки в статутному капіталі чи інших поданих документах та у Єдиному державному реєстрі.

За вказаних обставин замість вчинення реєстраційної дії і включення в ЄДР недостовірних відомостей державний реєстратор має відмовити у вчиненні реєстрації.

Реєстраційна дія вчинена всупереч п. 4 ч. 5 ст. 17 Закону «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», за якою для реєстрації зміни розміру часток у статутному капіталі чи складу учасників товариства заявником подається, зокрема, структура власності за формою та змістом, визначеними відповідно до законодавства.

В реєстраційній справі відсутня оновлена структура власності й копія паспорта бенефіціарного власника.

1.3. Подання держреєстраторові рішення загальних зборів суперечить ч. 4 ст. 33 Закону «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю».

За цією статтею на загальних зборах учасників ведеться протокол, у якому фіксуються перебіг зборів та прийняті рішення. Протокол підписує голова загальних зборів учасників або інша уповноважена зборами особа.

За ст. 37 вказаного Закону замість протоколу письмовим рішенням оформлюються питання компетенції загальних зборів учасників лише у товаристві, що має одного учасника.

Якщо у підприємства на відповідну дату було два чи більше учасників, то рішення загальних зборів мало бути оформлене протоколом за підписом голови загальних зборів або іншої уповноваженої зборами особи.

За п. 5 ч. 1 ст. 28 Закону «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» підставою для відмови у державній реєстрації, зокрема, є суперечність документів вимогам Конституції та законів України.

Оскарження реєстраційних дій щодо юридичної особи
НАДІШЛІТЬ ЗАПИТ ПОСЛУГ ОНЛАЙН

Згідно із статтею 34 Закону «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», «Порядком розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єктів державної реєстрації, територіальних органів Міністерства юстиції України» колегія з розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора Міністерства юстиції України має повноваження задовольнити скаргу, визнати протиправними та скасувати реєстраційні дії щодо підприємства.

До скарги додаються копії документів, на підставі яких здійснено оскаржувані реєстраційні дії.

Про результати розгляду скарги «антирейдерська» колегія Мін’юсту повідомляє електронною поштою та розміщує свої рішення на вебсайті МЮУ.

Рекомендації для юридичного захисту від рейдерського захоплення підприємства - в статті за покликанням.

Про додаткові заходи для убезпечення від рейдерської фальсифікації - за цим посиланням.

Відповіді на запити: Скасування реєстраційних дій та записів в державному реєстрі при рейдерському захопленні ТОВ. Незаконна зміна власника чи керівника юридичної особи. Скарга на державного реєстратора. Оскарження реєстраційної дії до антирейдерської колегії Мінюсту. Антирейдерство.

Писаренко Олександр Олексійович, адвокат з судового супроводу бізнесових і податкових спорів, магістр бізнес адміністрування.

Тел. +38 (044) 270 60 46
Тел. +38 (050) 719 10 16
E-mail: info@fides.com.ua
Лист:  Viber  Telegram  WhatsApp

152
Ваша оцінка сторінки:
Голоси відсутні