Добро пожаловать, Гость
Логин: Пароль: Запомнить меня
УКР.: Юридична практика: Умови договору, розрахунки за договором, відповідальність за договором, недійсність договору, договір купівлі-продажу, договір поставки, договір оренди, оренда землі, оренда нерухомості і ін.

РУС.: Юридическая практика: Условия договора, расчеты по договору, ответственность по договору в Украине, недействительность договора, договор купли-продажи, договор поставки, договор аренды, аренда земли, аренда недвижимости и др.
  • Страница:
  • 1
  • 2

ТЕМА: Позов про захист прав споживача, штраф

Позов про захист прав споживача, штраф 9 года, 9 мес. назад #1130

  • тфеф85
  • Вне сайта
  • Новый участник
  • Постов: 1
  • Репутация: 0
Доброго дня!

Чула,що є великі штрафи, якщо фірма прострочила виконання роботи для споживача, якщо йти через суд.
Чи правда це і як їх стягнути?

Замовила виготовлення вікон в квартиру. Обіцяли виготовити за два тижні. Вже пройшло 5 тижнів а робота не зроблена. Кажуть, що подорожчали комплектуючі через курс євро і що є проблеми з поставщиками.

Підкажіть що робити щоб стягнути на захист прав споживача штраф.
Вдячна Вам наперед за відповідь ))
Изменено: 9 года, 4 мес. назад от Юридическое бюро Писаренко.

Позов про захист прав споживача, штраф 9 года, 8 мес. назад #1133

Пеня істотна в силу закону й захищає права споживача.

Законом "Про захист прав споживачів" встановлено пеню у розмірі 3% від вартості роботи чи послуги за кожен день прострочення. В перерахунку це 1080% річних, що є істотною неустойкою.
Тобто, якщо Ваш виконавець прострочив на 3 тижні, то пеня складе 63% від вартості вікон.

Стягнути на захист прав споживача штраф можна лише в судовому порядку при умовах, що:
- між Вами й виконавцем було складено договір чи інші документи, з яких чітко вбачається, що було укладено договір підряду, а не купівлі-продажу;
- виконавцем є юридична особа чи приватний підприємець;
- встановлено граничний строк виконання замовлення;
- чітко вбачається Ваш статус як приватної особи, яка замовляла роботу для особистих побутових потреб.

Також важливо дотриматися юридичних формальностей для успішної процедури стягнення на захист прав споживача штрафу.

Інакше перспектива стягнення пені є негативною при позові про захист прав споживача.

Але починати варто не з погрози виконавцю про звернення до суду, а з конструктивної письмової претензії. Заявіть про факт прострочки і вимогу негайно виконати роботу. Як правило, це діє. В момент виконання роботи складіть акт прийому-передачі, в якому зазначте про кількість днів прострочення, а вже при його наявності звертайтеся в суд з позовом про захист прав споживача за стягненням пені.

Нижче - приклад претензії щодо захисту прав споживача з нашої практики.

Подорожчання комплектуючих через збільшення курсу євро і проблеми з поставщиками, якими виправдовує прострочку роботи Ваш виконавець, ніякого значення для стягнення на захист прав споживача штрафних санкцій не мають і від їх сплати не звільняють.

Зразок претензії щодо захисту прав споживача

Суб»єкту підприємницької діяльності __П.І.Б.__

Фізичної особи __П.І.Б.__

21 липня 2019 р.

За договором купівлі-продажу №2120 від 30.04.2019 р. Ви зобов»язалися здійснити заміри двох дверей міжкімнатних (модель по фотографії) з висотою та шириною згідно листа замірів, а також доставити й установити двері за адресою м. Київ вул. ____________.
За договором строк виробництва дверей - 4 тижні.

Я без порушень сплатив всі суми:
2500,00 грн. - 30.04.2019 р., про що зазначено в договорі;
3840,00 грн. – 06.05.2019 р. платежем на зазначену Вами платіжну картку в ______банку;
5600,00 грн. – 08.07.2019 р. платежем на зазначену Вами платіжну картку в ______банку;
1140,00 грн. – 11.07.2019 р. готівкою Вашим монтажникам в день установки дверей.

Замість виготовлення та установки дверей в строк до 28 травня 2019 р. Ви зробили це 11 липня 2019 р. Про прострочення нами зазначено в акті-приймання передачі.

За ст. 4 Закону «Про захист прав споживачів» під час замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, я маю право, зокрема на належну якість обслуговування та необхідну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її якість, а також про її виробника (виконавця, продавця).
Але на мою претензію від 05.06.2019 р. Ви навіть не відповіли.

За ст. 10 вказаного Закону у разі коли виконавець прострочує виконання роботи (надання послуги) згідно з договором, за кожний день (кожну годину, якщо тривалість виконання визначено у годинах) прострочення споживачеві сплачується пеня у розмірі трьох відсотків вартості роботи (послуги), якщо інше не передбачено законодавством.
Нечіткі або двозначні положення договорів із споживачами тлумачаться на користь споживача.
За п. 11 ст. 23 вказаного Закону у разі порушення законодавства про захист прав споживачів суб'єкти господарювання сплачують штраф за порушення умов договору між споживачем і виконавцем про виконання роботи, надання послуги - у розмірі ста відсотків вартості виконаної роботи (наданої послуги); Суми штрафів зараховуються до державного бюджету.

Отже, за прострочення договору на 43 дні Ви сплачуєте мені на захист прав споживача пеню в розмірі 129% вартості виготовлення дверей (16 821,60 грн.) і штраф 13 040,00 грн. до державного бюджету, який стягує орган захисту прав споживачів після перевірки за моєю скаргою.
За скаргою у вас буде проведена позапланова перевірка інспекції з захисту прав споживачів.

В той же час Ви все-таки встановили двері, до кольору, моделі, малюнку, сторони відкривання та зовнішнього вигляду яких в мене претензій не має. Через це і з повагою до інтересів нас обох вважаю, що пеня в сумі 6 520,00 грн. була б справедливою і достатньою.

З урахуванням вказаного вимагаю:
- надати мені документи, які підтверджують належну якість продукції;
- в строк 3 дні з дня отримання цієї претензії сплатити на мою картку №_______________ в ____банку пеню на захист прав споживача за прострочення договору в сумі 6 520,00 грн.

При невиконанні цієї претензії я подам скаргу для перевірки органу захисту прав споживачів, наслідком якої буде штраф у держбюджет, а також звернуся до суду про стягнення пені в повній сумі, не чекаючи завершення перевірки інспекції з захисту прав споживачів.

Додатково юридичну інформацію з вашого питання дивіться тут.
Юридичне бюро Писаренка.
Вирішення складних майнових і податкових спорів.
www.fides.com.ua
Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.
+380 (44) 270 6046
+380 (50) 719 1016
Изменено: 4 года, 6 мес. назад от Юридическое бюро Писаренко.

Позов про захист прав споживача, штраф 9 года, 8 мес. назад #1134

  • Адвайзер
  • Вне сайта
  • Захожу иногда
  • Постов: 72
  • Репутация: 3
У вас хорошая претензия но по ней штраф из фирмы не скачаешь. Вот мне почти месяц ремонтировали машину на фирменной БМВ станции, хотя в наряде-заказе было указано неделя. Написал претензию, но мне написали, что там непредвиденные поломки, без которых главная поломка не устраняется и не будет гарантии и т.п.
Я понял, что нужно через суд.
Можно еще какой-то образец иска у вас попросить чтобы подать в суд или Вы только по предоплате работаете?

Позов про захист прав споживача, штраф 9 года, 8 мес. назад #1135

Ви праві. Істотна пеня на захист прав споживача стягується через суд за рідкими винятками, коли виконавець іде на компроміс. Як показує практика, зокрема Ваш випадок з ремонтом машини, виконавець шукатиме краще причини, щоб ухилитися від відповідальності, чим визнати вину й сплатити добровільно.

Крім цього, органи захисту прав споживачів на поточний момент (вересень 2014 р.) не вживають конкретних заходів по індивідуальним скаргам і навіть не здійснюють перевірок суб"єктів господарювання - через ст. 31 Закону "Про державний бюджет України на 2014 р." в редакції від 31.07.2014 р. Там встановлено, що перевірки підприємств, фізичних осіб - підприємців контролюючими органами (крім Державної фіскальної служби України) здійснюються протягом серпня - грудня 2014 року виключно з дозволу Кабінету Міністрів України або за заявкою самого суб'єкта господарювання щодо його перевірки.

По скарзі на ФОП, поданій до інспекції з питань захисту прав споживачів в м. Києві, нам офіційно повідомлено, що станом на вересень 2014 р. Державна інспекція з питань захисту прав споживачів України звернулася до КМУ з проханням надати дозвіл на проведення виключно позапланових перевірок по зверненням споживачів.

Нижче - приклад позовної заяви про захист прав споживача в реальній судовій справі. Було стягнено 34821,00 грн. по судовому рішенню.
Ви можете використати її, адаптувавши під свої обставини з ремонтом БМВ, але для правильного ведення справи краще звернутися до юриста.

Шанси на реальне стягнення штрафу за ремонт автомобіля при позитивному судовому рішенні в Вашому випадку значно зростають, оскільки офіційна станція БМВ, на відміну від більшості інших підрядчиків, є стабільною й платоспроможною організацією, тобто не зникне за день і не переховає майно, як тільки з"явиться державний виконавець.

ПОЗОВНА ЗАЯВА ПРО ЗАХИСТ ПРАВ СПОЖИВАЧА (зразок),
стягнення на захист прав споживача пені за прострочення виконання зобов”язання
(ціна позову 34821,00 грн.)

02 липня 2003 р. між позивачем та відповідачем було укладено договір №52, за яким відповідач повинен був надати послуги по отриманню узгоджень органів державної влади та управління, необхідні для реєстрації в бюро технічної інвентаризації перепланування квартири позивача – ст. 1 договору.
За договором відповідач діяв як приватний підприємець і виконавець послуг та робіт по отриманню узгоджень для реєстрації в бюро технічної інвентаризації (БТІ) перепланування квартири.
Робота по договору вважається виконаною належним чином з моменту реєстрації у БТІ перепланування квартири та отримання техпаспорту з урахуванням перепланування – п. 7.1 договору.
Позивач сплатив відповідачу аванс в сумі 1890 грн. і 04.07.2003 р. передав відповідачу всю необхідну документацію.
Відповідач повинен був в строк три місяці виконати роботу, тобто до 04.10.2003 р., – ст.6 договору.
Я неодноразово звертався з претензіями до відповідача (копії додаються) щодо прострочки договору з його сторони, на які останній відповідав, що деякі з інстанцій не погоджують йому необхідні заяви та документи, що треба переробляти деякі документи й подавати їх заново і т.п. (копії відповідей додаються).

За ст. 1 Закону України “Про захист прав споживачів” фізична особа, яка придбаває, замовляє продукцію для особистих потреб, є споживачем, а робота чи послуга, що виконуються чи надаються для задоволення суспільних потреб виконавцем, є продукцією (п.3, 19, 22).

Згідно ч.5 ст. 10 вказаного Закону (“Права споживача у разі порушення умов договору про виконання робіт (надання послуг)” - Якщо виконавець прострочує виконання роботи (надання послуги) згідно з договором, він за кожний день прострочення сплачує споживачеві пеню у розмірі трьох відсотків вартості роботи (послуги), якщо інше не передбачено законодавством. У разі коли вартість роботи (послуги) не визначено, виконавець сплачує споживачеві неустойку в розмірі трьох відсотків загальної вартості замовлення. Сплата виконавцем неустойки (пені), встановленої в разі прострочення або іншого неналежного виконання зобов'язання, не звільняє його від виконання зобов'язання в натурі.
П. 8.1 договору встановлює, що виконавець за договором несе відповідальність за своєчасне та якісне виконання прийнятих на себе зобов”язань.

На дату пред”явлення позову відповідач виконав договір, але з простроченням один рік, оскільки в акті приймання-передачі зазначено дату 04.10.2004 р. Під час підписання акту я зазначив, що прострочка склала 1 рік (копія акту додається).

Вартість роботи (послуги) за договором становить 3180 грн. – п.4.1. договору.
Відповідач прострочив строк виконання договору на один рік - з 04.10.2003 р. по 04.10.2004 р.
В зв”язку з цим відповідач повинен сплатити позивачу на захист прав споживача пеню в розмірі 34821,00 грн.
Розрахунок суми пені:
Вартість роботи (послуги) за договором: 3 180,00 грн.
Пеня за один день прострочення: 95,40 грн.
Строк прострочення: 365 днів
Сума пені: 34 821,00 грн. (3180,00 грн. х 3%х 365).

За ст. 624 Цивільного кодексу України якщо за порушення зобов”язання встановлено неустойку, то вона підлягає стягненню у повному розмірі.

З огляду на вищевказане, відповідач порушив договір і мої права як споживача робіт (послуг), а тому повинен на захист прав споживача сплатити мені пеню.

Згідно ст. 22 Закону України “Про захист прав споживачів” захист прав споживачів, передбачених законодавством, здійснюється судом. При задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання щодо відшкодування моральної (немайнової) шкоди.
Враховуючи викладене, на підставі ч. 5 ст.10 Закону України “Про захист прав споживачів”,

ПРОШУ:
1. Стягнути з відповідача на мою користь пеню на захист прав споживача за прострочення надання послуг по отриманню узгоджень органів державної влади та управління, необхідних для реєстрації в бюро технічної інвентаризації перепланування квартири позивача (м. Київ просп. _______) по договору №52 від 02.07.2013 р. в сумі 34 821,00 грн.
2. Видати виконавчий документ на стягнення пені на захист прав споживача.

ДОДАТОК (докази):
1. Копія договору від 02.07.2013 р.
Юридичне бюро Писаренка.
Вирішення складних майнових і податкових спорів.
www.fides.com.ua
Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.
+380 (44) 270 6046
+380 (50) 719 1016
Изменено: 4 года, 6 мес. назад от Юридическое бюро Писаренко.

Позов про захист прав споживача, штраф 9 года, 6 мес. назад #1171

У випадку, якщо інспекція з питань захисту прав споживачів за вашою скаргою перевірки суб"єкта господарювання не здійснює, зверніться до них з такою заявою:

Інспекція з питань захисту прав споживачів у м. Києві
04070 м. Київ, вул. Терьохіна, 8-А
тел./факс: (044) 463-79-72, 463-79-73
Споживач ПІБ
01001 м. Київ вул. __________________
14 жовтня 2014 р.

ЗАЯВА

29 липня 2014 р. я подав до вашої інспекції скаргу про порушення моїх прав споживача суб»єктом підприємницької діяльності _____ПІБ_____, який істотно порушив установлений договором строк виготовлення дверей на моє замовлення.
На мою претензію про сплату пені СПД не відповів і не сплатив, так само як не надав відомостей про виробника та якість поставленої продукції.
За п. 11 ст. 23 Закону у разі порушення законодавства про захист прав споживачів суб'єкти господарювання сплачують штраф за порушення умов договору між споживачем і виконавцем про виконання роботи, надання послуги - у розмірі ста відсотків вартості виконаної роботи (наданої послуги); Суми штрафів зараховуються до державного бюджету.

На мою скаргу ви надіслали листа №2704/П від 03.09.2014 р., в якому повідомили, що Держспоживінспекція звернулася до Кабінету міністрів України з проханням надати дозвіл на проведення позапланових перевірок за зверненням споживачів.

Уже пройшло достатньо часу, але й до сьогодні я не отримав від вас відомостей про результати перевірки СПД за моєю скаргою. Припускаю, що перевірки вами не вчинялося і конституційного обов»язку держави захищати права споживачів з вашого боку не виконувалося.

З урахуванням вказаного прошу:
- провести перевірку СПД ____________за моєю скаргою від 29.07.2014 р.;
- накласти на СПД штраф за порушення моїх прав як споживача;
- про результати перевірки та прийняте рішення повідомити мене письмово.

Стимулювання проведення позапланової перевірки і ведення справи в суді забезпечать належний вплив на порушника і захист Ваших прав споживача. При даному комплексі зусиль можливе мирне врегулювання спору при виплаті Вам компромісної компенсації.
Юридичне бюро Писаренка.
Вирішення складних майнових і податкових спорів.
www.fides.com.ua
Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.
+380 (44) 270 6046
+380 (50) 719 1016
Изменено: 4 года, 6 мес. назад от Юридическое бюро Писаренко.

Позов про захист прав споживача, штраф 9 года, 4 мес. назад #1204

  • Адвайзер
  • Вне сайта
  • Захожу иногда
  • Постов: 72
  • Репутация: 3
Доброго дня!

Проконсультуйте, чи можете здійснити захист прав споживача в суді, якщо я замовив поставку конкретної моделі меблів, але продавець прострочує поставку на 40 днів ?.

Мною була внесена попередня оплата а продавець повинен був за 3 тижні поставити меблі. Меблів до цих пір не має.
Як стягнути штраф з продавця за прострочення поставки замовленого товару в погоджений строк ? Дякую
Изменено: 9 года, 4 мес. назад от Адвайзер.
  • Страница:
  • 1
  • 2
Время создания страницы: 1.34 секунд