КОНФЛІКТ КЕРІВНИКА З ПІДПРИЄМСТВОМ. СТЯГНЕННЯ ФІКТИВНОГО БОРГУ.

КОНФЛІКТ КЕРІВНИКА З ПІДПРИЄМСТВОМ. СТЯГНЕННЯ ФІКТИВНОГО БОРГУ.

Цікава справа колишнього керівника бізнесу проти свого підприємства. Вимоглива до деталей. Ускладнена корисливим інтересом опонента, особистим конфліктом посадових осіб з клієнтом, повним контролем та можливістю маніпулювання первинними документами й показниками бухгалтерського обліку відповідача.

Потужне підприємство з великими продажами специфічного обладнання і відповідними доходами. Три власники з рівними частками, включаючи клієнта. Останній керував ним понад 15 років. За актом податкової перевірки нараховано кількамільйонні зобов’язання й відкрито кримінальне провадження. Через це - обвинувачення зі сторони компаньйонів, усунення від повноважень, психологічний тиск та вимагання компенсувати сплачені податкові донарахування.

Далі - позов про стягнення з клієнта сфабрикованого боргу на 3,3 млн. за нібито отриманий ним товар. Вступивши у справу на цьому етапі, я запропонував проведення судово-економічної експертизи для вирішення питань, зокрема, чи було оприбуткованим у власність підприємства майно, зазначене як продане клієнтові, і чи відображено в даних бухгалтерського та податкового обліку придбання та продаж вказаного майна. Також - атакуючий захист поданням зустрічного позову про фіктивність видаткових накладних.

Опонент захищався, надаючи вигідні йому докази, бо під його контролем перебуває підприємство, і посилався на те, що клієнт власноручно підписав видаткові накладні. Тому довелося шляхом формулювання запитань експертові спонукати опонента надати облікові та податкові документи, які мали б існувати, але об’єктивно не були складені через відсутність господарської операції.

Через недоліки доказів та відсутність облікових відомостей експерт та суд встановили, що реальних операцій з передачі майна за видатковими накладними не відбулося, і що зазначеного як передане за ними майна насправді у підприємства не було.

Зустрічний позов задоволено. Визнано недійсними видаткові накладні. Як наслідок, опонент втратив інтерес до свого позову і справа про стягнення з клієнта боргу залишена без розгляду судом.

З опонента витребувано компенсацію адвокатського гонорару.

Радий за клієнта. Дуже позитивна, продуктивна і досвідчена людина!

Коментувати