Дякую за звернення!
Для виправлення інформації кредитної історії позичальник звертається до кредитного бюро з письмовою заявою, яку бюро перевіряє, комунікуючи з банком. Заява повинна містити обгрунтований коментар щодо неправильної інформації, яка потребує виключення. За результатами перевірки бюро змінює в кредитній історії відомості при відсутності заперечень кредитора.
Закон «Про формування організацію та обігу кредитних історій» визначає правові та організаційні засади формування і ведення кредитних історій, права суб’єктів кредитних історій та користувачів бюро кредитних історій, вимоги до захисту інформації, що складає кредитну історію, порядок утворення, діяльності та ліквідації бюро кредитних історій.
Виходячи з його термінів, можна вирішити ваше завдання, - згідно ст. 3 Закону:
- бюро кредитних історій (далі - Бюро) - юридична особа, виключною діяльністю якої є збір, зберігання, використання інформації, яка складає кредитну історію;
- користувач Бюро (далі - Користувач) - юридична або фізична особа - суб’єкт господарської діяльності, яка укладає кредитні правочини та відповідно до Договору надає і має право отримувати інформацію, що складає кредитну історію (банк чи фінансова установа);
- суб’єкт кредитної історії - будь-яка юридична або фізична особа, яка звернулася до Користувача з метою укладення кредитного правочину або вже уклала кредитний правочин та щодо якої формується кредитна історія (позичальник).
За ч. 5 ст. 13 Закону суб’єкт кредитної історії може звернутися до Бюро з письмовою заявою у разі незгоди з інформацією, що складає його кредитну історію, за винятком інформації про кредитний бал. Заява має включати коментар обсягом не більше ніж 100 слів щодо інформації, що заперечується.
Потім бюро перевіряє заяву, комунікуючи з банком.
За результатами перевірки і відповідно до ч. 9 ст. 13 Закону Бюро змінює чи вилучає з кредитної історії суб’єкта кредитної історії інформацію, що заперечується суб’єктом кредитної історії, а також знімає відповідну позначку, якщо Користувач, який надав цю інформацію, у п’ятнадцятиденний термін з моменту звернення до нього Бюро не надав відповіді чи відповів про свої зміни згідно заяви позичальника.
Тому порядок виключення інформації з кредитної історії по вашій справі:
1. Письмове звернення до Користувача (АБ Альфа-банк), який надає інформацію, що складає кредитну історію, з вимогою перевірити та актуалізувати дані. В банку повинні надіслати оновлену інформацію до Бюро для зміни інформації у кредитній історії.
2. При бездіяльності банку чи як альтернатива - Звернення позичальника до Бюро з письмовою заявою про зміну чи виключення інформації з кредитної історії (у порядку ст. 13 Закону) у зв’язку з погашенням заборгованості по кредитному договору шляхом звернення банком стягнення на предмет іпотеки. Заява повинна містити обгрунтований коментар і інформацію щодо кредитної історії, яка не відповідає дійсності і потребує виключення (не більше 100 слів).
3. У випадку відмови Бюро у виключенні такої інформації, відповідно до ч. 11 ст. 13 Закону суб’єкт кредитної історії має право оскаржити в судовому порядку дії Бюро або Користувача, які порушують ваші права.
В Україні є 4 бюро: Перше всеукраїнське бюро кредитних історій; Українське бюро кредитних історій;
Українське кредитне бюро та Міжнародне бюро кредитних історій. Свою кредитну історію можна взяти в будь-якому з них.
Інформація кредитної історії зберігається в бюро 10 років з дня погашення кредиту.
Щодо ваших питань дивіться коротке відео.
Додатково з ваших питань читайте в блогу за цим посиланням.
Адвокат з кредитних та іпотечних спорів / Вилучення відомостей з кредитної історії / Виключення інформації з кредитного бюро / Виправлення даних в кредитній історії