Дякую вам за відповідь.
Проте, коли я надала Вашу відповідь юристу, який мав би опертись на ваші аргументи в підготовці до судового процесу щодо відновлення справедливості, отримала ....його , так звані, контаргументи у відповідь, які викладаю нище.
Він пише:
Відповідно до ч. 2 ст. 27-1 ЗУ «Про планування та забудову території» (далі - Закон) замовник, який має намір здійснити будівництво об'єкта містобудування у населеному пункті, зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті, тобто 10 відсотків загальної кошторисної вартості будівництва (реконструкції) об'єкта містобудування - для нежитлових будівель та/або споруд; 4 відсотки загальної кошторисної вартості будівництва (реконструкції) об'єкта містобудування - для житлових будинків.
Частина 3 ст. 27 – 1 Закону визначає, що пайова участь (внесок) замовника у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту полягає у відрахуванні замовником після прийняття об'єкта в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету коштів для забезпечення створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту.
В той же час розмір пайової участі (внеску) замовника у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту визначається не пізніше десяти робочих днів з дня реєстрації органом місцевого самоврядування звернення замовника про укладення договору про пайову участь та доданих до нього документів, що підтверджують вартість будівництва (реконструкції) об'єкта містобудування, з техніко-економічними
показниками.
Договір про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту укладається не пізніше п'ятнадцяти робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, але до одержання дозволу на виконання будівельних робіт.
Пайовий внесок сплачується в повній сумі єдиним платежем або частинами за графіком, що визначається договором. Граничний термін сплати пайового внеску не повинен перевищувати одного місяця після прийняття об'єкта містобудування в експлуатацію (ч. 9,10,12,13 ст. 27 – 1 Закону).
І так, з системного аналізу ст. 27 – 1 Закону можна зробити висновок, що замовник зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, перерахувавши пайову участь до місцевого бюджету, у розмірі який визначається не пізніше десяти робочих днів з дня реєстрації органом місцевого самоврядування звернення замовника про укладення договору про пайову участь та доданих до нього документів на підставі договору про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту укладається не пізніше п'ятнадцяти робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення,[/color] але до одержання дозволу на виконання будівельних робіт.
Таким чином ми бачимо, що є пряма вказівка закону на обов’язок замовника взяти участь у створенні і розвитку інженерно - транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, в порядку визначеним ст. 27 – 1 Закону, тобто шляхом укладення відповідного договору про пайову участь.
Частиною 3 ст. 179 ГК України унормовано, що укладення господарського договору є обов'язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов'язком для суб'єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладення договору для певних категорій суб'єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування.
Відповідно до ч. 1 ст. 187 Господарського кодексу України визначено, що спори, які виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. Інші переддоговірні спори можуть бути предметом розгляду суду у разі якщо це передбачено угодою сторін або якщо сторони зобов'язані укласти певний господарський договір на підставі укладеного між ними попереднього договору.
Отже, в даному випадку позовні вимоги повинні бути не стягнення розміру пайової участі (оскільки її ніхто не визначав, мається на увазі не проводився розрахунок, був відсутній відповідний порядок, затверджений органами місцевого самоврядування ), а зобов’язання укласти договір або визнання договору укладеним (за умови, що дотримано вимоги ст. 181 ГК України «Загальний порядок укладення господарських договорів»).
Проте на даний час такі вимоги будуть суперечити закону, оскільки ст. 27 – 1 визначає, що [b]договір укладається не пізніше п'ятнадцяти робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, [color=#ff0000]але до одержання дозволу на виконання будівельних робіт.[/color]/b]
Тобто, навіть якщо ми почнемо щось зараз розраховувати, направляти проекти договорів пайової участі, видумувати причини пропуску позовної давності тощо, це не буде мати змісту, оскільки дозвіл на виконання будівельних робіт давно вже отриманий і наші вимоги будуть суперечити законодавству та загальним принципам укладення договорів.